Maak online een afspraak bij Burgerzaken

Gepubliceerd op  donderdag 20 jun 2024 om 16:04 uur
Nieuw rijbewijs of identiteitskaart nodig? Maak vanaf nu online een afspraak bij de dienst Burgerzaken via www.herenthout.be/afspraak-maken.

Welkom na afspraak

Voor een groot aantal producten werken we al geruime tijd enkel op afspraak. Dat heeft heel wat voordelen.

  • Sneller:
    • omdat je welkom bent wanneer het jou past.
    • omdat je niet hoeft te wachten.
  • Beter:
    • omdat je weet welke documenten je moet meebrengen.
    • omdat je dossier voorbereid is.
    • omdat je meteen de juiste deskundige spreekt.

Voorlopig kan je enkel bij Burgerzaken online een afspraak inboeken. Voor de andere diensten neem je nog telefonisch contact op via T 014 50 21 21. Meer info op www.herenthout.be/dienstverlening-op-afspraak.

Online moet je nooit wachten

Een bezoek is niet altijd nodig. Je kan namelijk heel wat attesten of documenten digitaal regelen. Enkele voorbeelden:

  • aktes uit de registers van burgerlijke stand, zoals een geboorteakte, een huwelijksakte …
  • doorgeven van een adreswijziging
  • attest van gezinssamenstelling

Een volledig overzicht vind je op www.herenthout.be/eloket.

Met een simpele druk op de knop vind je in de meeste gevallen enkele tellen later het gevraagde document automatisch in je mailbox. Het enige wat je nodig hebt, is een internetverbinding en een kaartlezer. Of meld je aan via de app itsme®.

Naar top